Sasaani, ilmes ja paarmu-klubin sasaani , ilmes ja paarmu ovat nukkuneet talviunta vuoden, mutta heräävät kesään!
Vieraiksi ovat saaneet Draamakuun ja Mari Aaltosen Rotan vuosi-lyhäreineen.
19:30 Rotanvuosi (Tampereen ensi-ilta)
20:00 Draamakuu
Keikan jälkeen DJ:t Helinä ja Minkki
Vapaavalintainen mutta toivottu pääsymaksu.
Esitellään artistit:
Draamakuu on uusi hypnoottinen duo, jonka muodostavat epäselvää rap-musiikkia tekevä Draama-Helmi (Helmi Kajaste) ja legendaarinen looppailija Kuupuu (Jonna Karanka).
Fonal Records julkaisee duon esikoislevyn keväällä 2026. Draamakuun utuiset biisit hivuttautuvat ihon alle ja lähtevät seuraamaan kuulijaa. Ne lähestyvät tanssilattiaa toiveikkaasti, mutta jäävät usein pyörimään sen reunoille.
//////
Draamakuu is the new hypnotic duo formed by the elusively incoherent rapper Draama-Helmi (Helmi Kajaste) and the dream-looper Kuupuu (Jonna Karanka). Fonal Records will release their debut album in Spring 2026. The hazy songs on the record slither under the skin and trail after the listener. Wistfully, they approach the dance floor but are often left to twirl around in the margins.
******
Mari Aaltonen: Rotanvuosi (2025) 15:00 min
(mykkä lyhytelokuva / silent shortfilm)
“Rotanvuosi” (2025) on surrealistinen kasvutarina. Suo, kuokka ja nainen. On erilaisia lähtökohtia ja erilaisia lopputulemia.
“Rotanvuosi” on kuvattu Mari Aaltosen omistamalla ränsistyneellä farmilla Kouvolan maaseudulla. Auteur-elokuvan kuvannut ja ohjannut Aaltonen näyttelee elokuvan kaikki roolit. Ainoana poikkeuksena on vauvan rooli, jonka tekee Ilma Innola.
//////
Year of The Rat (2025) is a surrealistic growth story. Mosh, plow and a woman. There are different starting points and endings.
“Year of The Rat” was shot on a broke-down farm owned by Mari Aaltonen. The auteur-film was shot and directed by Aaltonen herself whom also plays all the roles. The only exception is a little baby depicted by Ilma Innola.
Helinä ja Minkki saattavat tietää mitä ovat tekemässä.
//////
Helinä and Minkki might know what they’re doing.
TERVETULOA!!!!!!!